söndag 5 april 2009

snarvel

En ynka förkylning och så känns formen halvtaskig. Fnys. Tänkte ta igen det jag missat i yogaväg på dagens pass men när läpparna började domna bort insåg jag att kroppen kanske försöker säga åt mig att chilla lite. Så då gjorde jag det.

Kort arbetsvecka hägrar, bara tre dagar och så lite påsklov. Måste försöka komma på någon påskig mat som klingar vegetariskt. Julen har sin skinka och påsken har sitt lamm. Nu när jag dessutom håller mig långt borta från godis så känns hela högtiden lite tom. Måste ev. baka något med choklad i sig så jag får en liten ranson med choko ialla fall. Sådär i smyg.

Annars inget extra. Min städ- och röjiver håller i sig än, men kommer antagligen att plana ut småningom. Hoppas jag hinner städa ur kökskåpen före det och ifall jag inte hinner eller orkar så struntar jag väl i det. Funderar lite på om jag borde ha ett mål för nästa vecka, sådär för att inspirera mig... Ska fundera lite på det.

Ha en skön vecka!

3 kommentarer:

Nina sa...

*skaka tass*
Jag snorar och nyser allt var jag hinner... kom som ett brev på posten (av dottern som förkylade förra veckan). Let's hang in there!

linda sa...

Jepp, påsklov & österbotten blir det för mig på torsdag. Kanske vi hinner träffas IRL under påsken?? :)

Ida sa...

Nina---> *skakar tillbaka och struntar i att decinficiera mig eftersom vi båda förkylas* Men det märktes ju inte alls på dig igår! Vi taggar ner med yogat i sinnet iallafall :)

Linda---> Ja! Let´s råkas och äta vegepaj. I julas firade man midvinterblot, vad kan då påsken bli för oss fornordister? Måste ev. googla lite...