torsdag 16 april 2009

Inför helgen


Ah, tordagen är över. Längsta arbetsdagen är över. Egentligen känns torsdagar snäppet bättre än fredagar, då har man ledigheten i siktet men kan ännu speeda på lite på jobbet om man så önskar. Finaste egna familjen kom och mötte mig halvvägs från jobbet idag, jag blev så glad att se deras pigga strålande ansikten när de kom trampande emot mig. Äldsta dottern har tappat sin första tand.


Vackraste psykologvännen påstod allvarligt med glimten i blick att jag verkar ha en trettioårs kris på gång. Moi? Som har köpt läcker läderjacka och fräna ungdomsskor? Som städar och röjer för att hitta mitt inre jag någonstans i allt bråte? Näää, det kan ju inte stämma... Fast shit så mycket vuxenpoäng en trettioårs kris cashar in. Fast jag vet inte, borde egentligen börja samla på ungdomspoäng. Vuxenpoäng är ingen utmaning längre.


Imorgon yoga för Karin B.

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Vuxenpoäng är old-fashioned, nu samlar vi ungdomspoäng med start från läderjackor. Neonlackade naglar näst.
Syns imorgon på mattan!

Aislin sa...

Hm, kanske ligger det nåt i det där med begynnande trettioårskris... Också jag har ju skaffat en fräsig läderjacka, kanske var det för att bota "tantskräcken", som P så kärnfullt uttrycker det. Tack för senast! Nolltoleransen på sötsaksfronten går tills vidare fint :)

Aislin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aislin sa...

Ujuj som jag klåpar, försökte ju bara redigera ett stavfel :D Skulle bara säga att jag ska försöka kommentera din blogg lite mer i fortsättningen, den finns ju bland mina "feelgoodlänkar"!

Ida sa...

M---> Mattan kallar imorgon också, med eller utan glitter på tånaglarna.

A---> Du var min skinnjacke inspiration! När du glatt poserade i den tänkte jag bara wow! Och det finns värre saker än skinnjackor att ta till när man motar tantskräcken i grind ;)