fredag 28 november 2008

Kort om kort

Julkort, det är ångest på hög nivå för mig.

För det första har jag två söta flickor så egentligen så booorde jag fota dem i julig miljö med tomteluvor på sned och tända ljus som fladdrar. Men jag orkar inte. Eller, jag vill inte. De kommer att fäktas med ljusen före jag har färdigt knäppt alla bilder. Och det fåniga är att jag är överförtjust i alla egenfotade julkort som droppar in i postlådan. Hänger upp dem på kylskåpet, visar dem åt svärmor och så vidare. Men jag orkar inte fota mina egna chicks.

För det andra gillar jag att pyssla, eller - mina barn är galna pysslare. Alltså borde jag klippa och klistra ihop julkort tillsammans med kidsen, gnabbas om vem som ska ha den bästa saxen, vem som har tömt ut allt glitter, vem som har slarvat bort filttyget... Jag orkar inte. Eller, jag vill inte... Men igen, jag älskar hemmagjorda julkort. Hänger upp dem på kylskåpet, visar dem åt svärmor... ja, ni fattar.

Iår ska jag (igen) försöka ta mig i kragen. Bjuda till lite. Låta chix få vara kreativa med sin mor. Skapa julminnen. Ja, jag ska faktiskt försöka. Men om det inte lyckas så tackar jag skaparguden att det finns vackra Jenny Nyström kort i var och varannan butik.

2 kommentarer:

linda sa...

Åh, ja gillar också hemfotade å hempysslade julkort. Men ja e för lat för att försöka mig på varkendera. Å så ursäktar jag mej själv med att "ja e int vuxen ännu" så ja behöver int ännu ens skicka julkort varje år, ifall ja sku glöm att posta dem i tid. :) Vacker blogg har du! //Linda

Ida sa...

Å, du får använda "ja e inte vuxen ännu" ursäkten. *avis* Den sabbade jag för 5½ år sedan. Men lat, den ursäkten har jag kvar och använder flitigt :) Och tack, bloggen är under konstruktion eftersom jag är en smula oteknisk och inte riktigt förstår mig på allt än. Men inom sinom tid så...