torsdag 13 november 2008

Vilse i tekniken

Uj, jag känner mig så ovan med allt det nya! Jag hade pejl på det tekniska läget på min gamla bloggplats, nu är det annorlunda och utmanande för mitt ringrostiga webbintellekt. Jag är ingen fena på klick klick, men det ska väl gå att lära sig. Piffa upp med lite bilder och så. En sak i taget!

Det passar utmärkt för mig att blogga idag eftersom jag har tappat en del av min röst. Med en del avses att jag kan prata, men det låter lite risigt. Jag är inte förkyld utan det är väl halschakrat som strular. Eller nåt. Enligt min underbara frissa som också är inkommen på både det ena och det fjärde så har jag problem med att kommunicera. Inte svårt att prata, utan att uttrycka mig rätt. Konstigt nog lär det vara kvinnor som har större problem på den fronten än män, som pratar mindre men uttrycker sig själva bättre. Kanske något för oss ladies att fundera över. Säger vi faktiskt som det är, eller låter vi det väsentliga drunkna i ett allmänt ordflöde?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena syster!!
Jag komber int heim nu i häljen, men nästa torsda komber jag hem, tå måst vi träffas!!!
Jag provar blog, får sii va he blir till..... =)
Kramar!!!

Ida sa...

Å, min fösta kommentar på min nya blogg. He nästan velå en kaffe, fast int nan åv oss dricker... Måst hitt på na annat!