torsdag 27 november 2008

Drömmar

Ska ikväll på en föreläsning om hur man tolkar sina drömmar. Och det bara måste bli intressant. Jag ska fundera ut en bra dröm att försöka tolka sålänge jag kör till Nycabi.

En arbetsdag kvar denna vecka. Skönt. Det som är så underbart med stressiga och tålamodsprövande veckor är att man växer. Fastän det är tufft och lite ledsamt så känner jag mig stark. Härligt att upptäcka nya sidor hos sig själv, att jag faktiskt kan ta motgångar utan att direkt racka mig på själv. Att inse att det faktiskt räcker att göra så bra man kan. Och att det inte betyder något vad andra tycker, så länge man själv vet att man har gjort allt man kan.

Dagens tänk: Åren går, blommorna slår ut likadana...
Åren går... men människan är sig inte lik.
Zenrin Lewis

Inga kommentarer: