lördag 15 november 2008

Lördagsnöje

Har tvättat fönster idag, ska fortsätta så länge lusten finns. Är annars ingen fanatiker när det kommer till fönstertvätt, tycker att allt är i sin ordning ifall man kan skilja på dag och natt när man tittar ut. Men nu är jag på g, gör lite i gången och så får det bli som det blir. Finaste maken bygger på vår lilla bastu, jag längtar efter att få köpa en skön bastukudde och placera den på lava. Men det dröjer nog ett tag än. Allt har sin tid.

Dagens tänk: "Så länge vi inte i grunden lärt känna oss själva, ter sig andra som främlingar för oss" Zen och konsten att älska av Brenda Shoshanna

Dagens blänk: när jag förnöjt speglade mig själv i det rena fönsterglaset

Dagens sänk: då jag blev tvungen att hårt stå på mig som mamma trots en femårings gråtande protester. "Ja tycker int om de mamma" Nej, jag tycker inte om mig själv alltid heller.

Inga kommentarer: