torsdag 23 december 2010

The stämning

Jo nej. Bli inte rädd, det är bara jag och ett god jul ljus. Jag har jobbat tio timmar. Why the look.

Jag antar att vi inte är de enda som upplever en del kyla just nu. Bastun går het med andra ord.

Ungefär när jag tog bilden insåg jag att jag glömt att köpa julduk. Också i år. Oh well.


FM hade köpt julblommor och displayat lite överallt i huset. Det var så fint så fint, blev rörd.


Familjen Tönt. Jag var lite besviken på mig själv, så hetero-normt med mamma tönt, pappa tönt och baby tönt. Fantasilöst.




Det skulle vara en gran. Det blev en stickig piprensare istället. Igen- oh well. Eländet ska ut så fort som möjligt ändå.





Detta var faktiskt första lillajulklappen jag fick av FM. En lysande present. Eh.


Den utlovade stämningen. Nu blev ni allt varma och mysiga runt hjärteroten eller hur. Vi kan fortsätta med en lite julstory.

Det hände sig vid den tiden då jag kom hem sent (sent as in 20.15) ikväll och möttes givetvis av två uppspelta chixs. De dansade en glad juldans och förkunnade det heliga budskapet att julen och all dess fröjdefulla kommersialism snart äro kommen. De uttryckte sig inte direkt så, men kärnan var densamma. Jag suckade lite trött och sa som alla andra föräldrar jorden över att nu ska de gå och lägga sig så kommer julbocken snabbare.

-Jo låssas julbocken, mumlade äldstingen men ett flin runt munen.
-Vadå låssas, sa jag låssaschockerat. Vem i hela fridens namn är det som då lämnar av paket under granen?
-Du och pappa, skrattade barnen och såg finurliga ut.
-Men vad säger ni barn, nu pratar ni dalagubbar. Marsh i säng, ni hallucinerar!
-Vi vet att det är du och pappa som fixar julklapparna eftersom julpappret är densamma som här hemma!
-Ok... men tänkt om det inte är samma julpapper i år haha! (Jag kan bara anta att jag såg lite triumferande ut.)
-Nå då är det samma papper som ni har på ditt jobb vilket leder oss till samma slutsats, det är du och pappa som gör julgubbens jobb.

Burn.

Nu är juleklapparna hursomhaver under granen som synes på bilden. Och imorgon kommer barna att vakna ubertidigt, väcka oss tre sekunder efteråt och sedan får de öppna ett paket var som vi redan valt ut. Sedan blir det julfrulle, julpromme, julbastu, julmat, julteve, julkaffe, julklappar och sedan nångång på sejnå -julefrid. Fast den brukar infinna sig på juldagen eller så.

Precis som ifjol önskar jag er just den jul ni vill ha, hur den än må se ut.

Puss.







Inga kommentarer: