lördag 25 december 2010

bakspegel


Post jul. Visst ser det ut som om någon drog mig i luggen?
Usch, jag gillar inte jul. Int tess, inget alls. Nej nej nej. Jag är varken religiös eller kommersialist och då är blir x-mas rätt bortkastad på mig. Ändå tyckte jag vi hade ordnat det rätt bra, det fanns och finns mat men inga abnorma mängder. Det fanns julgåvor men inga abnorma mängder. Lite chåklad, lite julmust samt Singing in the rain på sejnå. Riktigt najs ändå. Dock läste jag idag i bladet på nätet att man kan tänka sig att fira ljusets återkomst, precis som man gjorde förr. Det gillar jag, känns sunt och trevligt att tända en massa candles och meditera över de stundande ljusa tider. Eventuellt blir det nästa julprojekt.
Nyårslöftet kunde ju då vara att tona ner min sarkasm och hitta en mjukare och vänligare syn på jul och livet i allmänhet. Människor som jag riskerar att bli bittra och inåtvända när de blir äldre.

Inga kommentarer: