söndag 12 december 2010

Först och sedan

Så ont gör det när karma biter en i ändan.
Sedan kommer man hem till la familia


God mat, varm bastu och 6&City på retv. Naaaajs!

Idag på the jobb trodde jag på riktigt att karma bet mig i arslet. Jag har varit rejält gnällig och sur den senaste tiden och nu var det alltså dags att få det jag gett ut - dålig feelis. Jag gjorde rookiemisstag, hade långt till leendet och kände mig allmänt lite låg. Det fick gå ändå, att smila är ju just så svårt som man gör det.






Nu känns det bättre. Ledighet framför mig och jag tror att det tråkigaste tråkgörat är förbi när det gäller julen. Kvar finns bara det kula: baka baka massor med kaka, göra godis och slappa. Julen är för övrigt ingen prestation, tycker var och en ska göra som de vill. Skulle vi inte ha chixen så skulle jag vilja resa bort, sitta under en palm och meditera och bryta bröd med andra asketer på julafton. Vi skulle sitta vid ett träbord i tropisk värme, äta enkel mat och sedan sjunga stilla natt medan en skäggig farbror plinkar på en gitarr i bakgrunden. Så tänker jag julen i framtiden. I år blir det traditionernas tradition med julbord, julcookies, must, punsh, Kalle Anka och hans anhang och julklappar under granen.






Det är ok det med.

2 kommentarer:

Susann sa...

Re-TV är nåt i stil med God´s gift to mankind! Hoppas du får en finfin ledighet!

Ida sa...

Desamma desamma! Och ja, reteve får mitt inrutade liv att bli mera flexibelt.