onsdag 9 juni 2010

Plåster

Kärlek är... att komma hem från jobbet, sätta sig ner vid matabordet, äta och sedan sucka över något som hänt under dagen, älta lite, tycka synd om sig själv framför en man som tålmodigt lyssnar, nickar och ojar när det passar. Sedan får jag en kram, hjälp med att hänga upp en tavla (jag börjar bli trött och grinig och inget blir som jag vill) och före han kilar ut för att måla brer han en smörgås åt mig.

Jag sa en gång åt jobbarvännen S: du ska inte gifta dig, giftemål är föråldrat. Nu säger jag såhär, hittar man en partner av FM´s kaliber behöver man givetvis inte gifta sig men man ska hålla hårt fast vid denne. Kärlek som kräver tända ljus, choklad och konstanta kärleksförklaringar för att hålla lågan vid liv betyder inget. En snabb kram, tålamod, varm mat vid hemkomst och en ostmacka framför teven, det är sann löööve.

Det där lät ju lite som början på en kioskroman, eller hur?

1 kommentar:

Nina sa...

Konkret kärlek. Det är kärlek det :) Jag känner som du när det kommer till sockersöta chokladpraliner i hjärtask och tiotusen röda rosor... det är inte det jag behöver. Det jag behöver är en kram när jag förtjänar det minst och en halvt smältad Fazer-chokladstång, som pulats ner i innerfickan på mc-jackan när han kommer hem :)