måndag 14 juni 2010

Lödder

Jobb idag, min mor tog hand om ungarna. Före hon for vidare på nya äventyr upplyste jag henne om att jag fyller 30 nästa år. Hon ba
- Ojoj, ja minns precis tå ja fyllt 30. Ja minns precis va ja hadd på me, ja minns att svågern kom ti oss å int kom ihåg min födelsedag...
Ja ba:
-Shit mamma, he e ju superlängsan du fyllt 30, hu kan du minns allt hede*?

Mamma ignorerade min retoriska fråga, istället pratade vi om att jag och the friends ska åka (jo, SKA) till London nästa år för att fira bytet av tiotalet. Jag kan knappt vänta. Enda minuset med London är dock att jag inte får öva min "franska" där. Jo just "franska" med citationstecken eftersom den börjar bli mera hemmagjord än äkta. Fick SMS av Madame M ikväll, hon skrev att vi en trevlig kväll kanske i höst ska få spela petanque och parlera franska med andra wannabefransoser- och syskor. Det känns som om jag dels måste öva in lite fraser och dels köpa en basker. Jag tror på riktigt att min franska blir vackrare bara jag har rätt huvudbonad.

N´est ce-pas?

*Måste bara tillägga, min mamma må ha passerat 30 för en tid sedan, men hon är rasande vacker och ungdomlig. Jag kan bara hoppas att jag har ärvt hennes looksgener.

Inga kommentarer: