tisdag 1 februari 2011

oldie

Köpte ett gäng Tara tidningar från bibban. Jag ba:
-ok, tidningar för dö middelejddz voman men jag kan väl ge dem en chans för ynka 1€.
Jag åkte hem och bläddrade lite och blev stormförjust! Jag hade nämligen glömt att jag är en middelejddz voman själv och hittar således massor med läsbart. Tillexempel en krysslista "så vet du att du är medeålders". Jag fick nio kryss av tio möjliga! Skulle jag ha gäddhäng så skulle det ha blivit napakymppi.

Jag har en teori om mitt tidiga åldrande. För det första har det en hel del att göra med chix, som ung mor (och sedmera maka) så är det oundvikligt att plussa till åldrar med racerfart. Från 21 till 45 på några år ungefär. Men så har jag nog alltid haft en bra tantgrund tror jag, alltid varit en gammal, om nu än inte en vis, själ. Gött så. Åldern är ju som bekant bara en siffra och jag kan tänka mig att min själsålder saktar in och sedan stannar av tills alla andra hunnit upp. Eller så regresserar jag och blir fjårtis när andra likaåldrade helst stannar hemma och lägger pussel.

Bild: mina rynkor.

Inga kommentarer: