tisdag 15 februari 2011

hela sanningen och inget annat än sanningen

Vem chicken på bilden är? Det är ju jag for crying out loud. Jag gör padaghustasana i stilettos och blir lite sur när FM smygfotar. Ju.

Har för övrigt märkt av en intressant bieffekt av att intensivt ödmjuka mig och be om seger (händerna i namaste över huvudet), insikt (...pannan), sanning (...munnen) och kärlek&medkänsla (...hjärtat). Jag är liksom väldans sanningsbenägen om vi säger så. Inte så att jag pekar på damer i fula hattar och leverera obehagliga sanningar om deras huvudbonader utan nu tänker jag på mera vardagliga sanningar. Som när FM ockuperade datorn med need for piping speed och jag blev gnällig och hävdade att jag behöver kolla av majlen eftersom jag är så VIP. Nå, ni ser ju var jag är nu. Men istället för att dyka ner bakom skärmen och slösurfa vidare som en normal människa (eller fru) får jag blackout och hör mig själv säga "Förlåt för att jag jagade bort dig från datorn, jag kollar inte alls min e-post utan bloggar istället". FM rycker på axlarna och fortsätter läsa tidning medans jag återvänder till verkligheten med ett ryck. Sneglar omkring mig, fnyser lite och fortsätter skriva.

Hoppas segern hjälper mot sockerbegäret.

Inga kommentarer: