måndag 15 november 2010

Stop

Jag har gjort ett radikalt beslut idag. Eventuellt ett radikalt dumt beslut men må så vara. Bakgrund: jag skulle egentligen ha jobbat hela denna vecka på skola men eftersom minstingen febras så ser det ut att frysa in i snön eftersom det lär finnas en risk att det blir långvarigt. Nåväl, så är det ibland och ingen vits alls att tjura, sura eller fundera dess mer över det. Vardagen är. Till mitt beslut: jag tänker inte jobba före 8.30 och inte efter kl 13 de veckor FM är borta och svettas. Varför? Tja, dels för att det kan vara svinjobbigt att få det att funka ifall jag är short of barnvaktare och dels för att jag helst inte alls uppvaktar barnvaktare mer än vad som är nödvändigt.

Jag har en tendens att suga åt mig jobb, kurser, fritidsintressen och numera också förtroendeuppdrag eftersom det är så pipigt roligt. Men nu får det vara nog. No more kompromisser med mig själv och min familj. Jag jobbar arslet av mig de veckor jag jobbar och sedan när jag ska finnas till för la familia så är jag där. Här. Ingen-annan-stans. Och väljer jag att jobba så har jag mina deadlines.

Så skönt att se detta i text. Sign sealed delivered and I´m all mine own.

2 kommentarer:

Nina sa...

Det är ju lite så att man behöver nästan arbeta ihjäl sig innan man inser hur viktigt det är att ha tydliga linjer och Nej-ord i sitt vokabulär. Klokt!

Ida sa...

Ja. Vi får se. Måste ge plats för kreativitet. Är riktigt trött på mitt pengaefterspringande.