onsdag 3 november 2010

Matigt 2

Mucho intressant! Aldrig underskatta kostens betydelse. Säger hon som sitter framför skärmen och äter kakor hehe. Men seriöst, vi har sedan dag 1 försökt vara noga med både vår och barnas kost, speciellt barnen har sina restriktioner. Och det behöver inte alls vara knepigt. När det gäller socker, dra ner sockermängden när du bakar, undvik artificiella sötningsmedel (gift!) och köp inte hem limsa (Djävulens piss). Godisdag en gång i veckan, välj gärna mellan chips eller godis. Satsa på smör, animaliskt fett är icke av ondo bara man inte överdriver (gäller ju allt egentligen). Margarin är skräp utan like. Vi använder mjölk, men köper ekologisk som är bevisat nyttigare än konventionell mjölk. Och. Hemlagad mat som bas. Jag tror ingen kan säga att halvfabricerad mat är nyttig, för det är den ju inte. Annars äter vi potatis (eko), fullkornspasta och blandar fullkornsris med basmati, eftersom jag är demiveggo så är LCHF eller GI inget alternativ. Frysen är full med bär, supergott att blanda med naturell joghurt men där håller inte barnen med mig alltid.

Det var dagens pekfingersvisdom. Kakorna är slut och det är dags för mig att skissa på mitt yogapass.

Inga kommentarer: