söndag 30 maj 2010

The najls


Projekt långa naglar går bra, tackar som frågar. Som ni ser. Una problema dock (förutom den allmänna obehagskänslan på fingetopparna), mina najls är ganska mjuka. Jag har ju aldrig haft tillfälle att upptäcka detta eftersom jag flisat ner dem innan de blivit långa, men nu är faktum ett faktum. Det är svårt att knappra prislappar med mjuka naglar. Googlade runt lite och fick reda på att det kan bero på överskott av vatten. Alltså borde jag undvika att diska. Hehe. Tja, vad gör man inte för karriären. Imorse fick barnen diska. Och när F.M är hemma så är det han som oftast står med händerna i baljan. Det där sista måste jag skriva bara för att diskret påpeka att vi är jämnställda.


Typ.

4 kommentarer:

Nina sa...

Blir ju lite aaavis på dedär nailsen! Jag snaggar ner mina till 100%, men drömmer alltid om att ha french manicure... But, I wish, med mitt trädgårdande :)

Å sa...

Mina naglar är snygga på håll, ju närmare man kommer dem desto... tja, hafsigare ser de ut. Allt har sin tid bästa Nina, trädgårdandet har sin och den franska manikyren har sin. Min manikyr tar slut på söndagkväll, då ryker the najls. Har tröttnar på dem.

Magdalena sa...

Det är så fint med fransk manikyr, enkelt och snyggt!
Jag drömmer om lackade naglar, men det rimmar så dåligt med att lyfta potatislådor och krafsa i pengar så jag får i mitt stilla sinne fantisera om nästa jobb där jag har målade naglar...Med strasser och målade blommor och streck och blixtar och... :)
Ha en skön sista skolvecka!

Ida sa...

Bye bye långa naglar. Klippte tvärt av dem igår. Skönt! Jag bara rev mig själv. De är inget att ha. Blä.

Tack:)