onsdag 11 augusti 2010

Lössläppt


Hurra hurra snart ledig idag! Har bara haft enstaka strödagar lediga i över en månads tid så det känns sannerligen gott i själen att få tillbringa fyra dagar i hemmets lugna vrå. Förutom sedvanligt disktvättstädningdammsugningmatlagningstrykningupplockningbarnåthutning så tänkte jag låna ett gäng böcker och läsa. Känner för aaaaandlig litteratur nu. Brukar bli så till hösten efter att jag slukat chicklit och deckare hela sommaren.


Nu, as I write, laddar jag upp för en jogg. Låter inte det härligt friskt och sportigt? Jag ska ute i det fria och jogga med mina fräsiga skor, Peakdräkt och matchande pannband. Med lätta fjät susar jag 14 km väl hemkommen stretchar jag pliktskyldigt en halvtimme och som avslutning äter jag tre råa ägg för att få proteintillskott. Ja. Eller så lunkar jag med tungan hängande till knäna fem km i gamla HM trasor, stretchar pliktskyldigt tre minuter och äter sedan choklad för att balansera upp. Hoppas ni tror på alternativ a, det lät mera seriöst än det mera trovärdiga b:et.

Inga kommentarer: