fredag 3 september 2010

Svänga blad

Omvälvande tider people! Imorgon är jag sista dagen på mitt nuvarande jobb, sedan är jag singel jobbmässigt. Om ni förstår vad jag menar då, hehe. Får se hur länge det varar, tre personer har fått blanka ögon och frågat om jag är intresserad av vikariat så kanske det lossnar något. Eventuellt. Jag är ju inte kranttå när det kommer till jobb, sålänge jag får ihop tiderna så fixar jag det mesta. Jag gillar att arbeta och inkomst är ju aldrig fel hur modest den än må vara.

Lite sorligt känns det ändå att lämna disken åt sitt öde, känns som om jag äntligen blivit någotsånär bra på kundbetjäning. Eller egentligen har jag fått en rätt skön attityd till det hela. Till en början var jag superhispig och kände mig allmänt värdelös, idag ler jag skälmskt och fladdrar med ögonfransarna ifall jag gör något fel. Som idag. Jag sa siffrorna fel på finska (jag kan inte ens få siffrorna rätt) och när kunden påpekade mitt misstag log jag glatt och sa "olen ruotsinkielinen". Hon betalade, fick sitt kvitto och ett käckt kiitos ja hei hei. För några månader sedan skulle jag ha gömt mig av skam under disken och bannat min egen dumhet. Jag hoppas jag kan behålla min attityd till nästa potentiella jobb. *hoppas hoppas* Fast jag har astrologin emot mig, vi jungfrur är småneurotiska till vår natur så eventuellt blir det rutchkana till ruta ett.

Och vet ni om passande jobb så säg för all del till. Jag är trevlig, svär sällan och klarar det mesta. Som Martin Timell ungefär, fast kanske inte lika händig.

2 kommentarer:

Nina sa...

Måste ju bara kommentera här också, smiiil!

...jepp vi är väl lite neurotiska, vi jungfrur, men å andra sidan grymt fananamma också - och DET leder hur långt som helst!

PS. JAG svär massor! :P DS.

Ida sa...

Neurotiska små trasor ja, men lojala, vänliga själar ändå :)